Bir markanın sosyal medyadaki dili, sesi ve tonu onun dijital karakteridir. Renkleriniz, logonuz ya da içerik sıklığınız kadar, nasıl konuştuğunuz da akılda kalmanızda etkili olur. Peki, bu ton nasıl bulunur ve nasıl korunur?
Marka Tonlaması Nedir?
Marka tonlaması; bir markanın dijital platformlarda nasıl konuştuğu, hangi kelimeleri tercih ettiği, neye nasıl tepki verdiğiyle ilgilidir. Tutarlılık, özgünlük ve hedef kitleye uygunluk bu tonun temelidir.
Sosyal Medyada Tonlama Kurmanın 5 Stratejik Adımı
-
Hedef Kitleni Tanı: Genç, kurumsal, mizah odaklı, duygusal? Kime konuştuğunu bil.
-
Marka Kişiliğini Belirle: Eğer markan bir insansa, nasıl biri olurdu?
-
Tutarlılık Sağla: Instagram’daki dilinle LinkedIn’deki sesin çelişmemeli.
-
Sen – Siz – Ben: Hitap dilinde istikrar sağla.
-
Kriz Anlarında Sesini Koru: Marka tonu, sadece iyi günlerde değil, her durumda sabit kalmalı.
Nexoma Farkı
Nexoma’da sosyal medya yönetimi sadece gönderi planlamak değil, markan için bir dijital karakter yaratmaktır. Sadece içerik değil, etki yaratırız. Marka tonunu belirler, metin ve görselleri bu çizgide bütünleştiririz.